Own Sewing Project

Dah lama pasang niat ni, nak jahit telekung untuk Aisyah...akhirnya...

Saya belum pro lagi, baru 2 project belajar kat kelas. Tu pon project ke-2, skirt patchwork belum siap. Tak sabar sangat nak buat telekung Aisyah ni. Saya tak pernah belajar secara khusus macam mana nak jahit telekung. Tapi setiap hari lepas solat asyik duk belek-belek telekung sendiri. Rasa hati saya, macam boleh cuba buat ni. Cara nak jahit getah pada dahi tu saya google...dapat tuto daripada blog kakak ni...
http://azimadiyshop.blogspot.com/2011/11/tutorial-30-minit-telekung-lycra.html
Ukur sendiri, guntuing sendiri. Main agak-agak je, tak tau standard size untuk budak 4 tahun. Pastu sampai part nak gunting ropol-ropol kain polka dot tu saya call ummi saya. Dia laa yang bagi tunjuk ajar, semuanya through the phone...semuanya guna mesin multi purpose tu, termasuk nak jahit tepi & sulam sikit kat telekung tu. akhirnya dapat jugak siapkan lebih kurang 2 hari laa jugak...tu pon bukan mengadap sangat pon. Tak sangka jadi jugak(saya rasa jadi laa...heheheee..)

Muka telekung...mula-mula jahit sempit, tetas jahitan balik. Repair dah jadi besar sikit, tapi jahitannya much better...

sulam


Tengok model saya pulak a.k.a tuan punya telekung...





Hopefully this year kami semua 1 family boleh pergi masjid, tarawih, kalo panjang umur...

Baru tahu perasaan ummi saya jahit telekung saya dulu, tak sabar nak tengok anak pakai. Penat pon tahan jugak, nak cepat siap punya pasal. Sakit badan jugak menjahit ni tau...

Sesapa nak tempah, silakan...heheheee...

-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

Mrs Shyza said…
ish...terbaekkk la k.ida...canteknyeeee...rajin sungguh...bestnye anak pompuan..cuteeeee sgt pakai telekung :)
EdaManAli said…
Kuza: time rajin, baik kite wat project sepenuh hati...arap2 rajin sokmo...ish, ank boy pon best jugee...cuba lilit serban kt kpala ilham, pakai jubah kecik, msti cute jgk...nnt ade laa tu rezeki ank girl utk Kuza...insyaAllah...
Unknown said…
canteklah telekung tuh.. pasni leh bukak order.. telekung kanak2 susah nak jumpa.. :)
EdaManAli said…
MAYA: InsyaAllah, nk kene m'jait slalu, smpai pro...br confiddent nk amik order...practice make perfect!! tq :)
Mrs Shyza said…
setuju dengan maya tu k.ida...boleh tempah untuk anak sedara..xdpt pakaikan kt anak pompuan,kasi anak sedara pon ok...comel...
pastu model nnt,aisyah je la...cun dah tu..hehehe
Zaira said…
Tahniah berjaya menjahit cara pemerhatian dan faham penerangan. Perlu minat yang mendalam.

Popular Posts