Yeahh, I'm a single mom now...to be exact since Dec last year, 2 days before my sweet Aisyah's birthday we finally settle it in a good way(what a nice date you chose, didn't you remember you daughter birthday, huh??!!). Good way depan orang, tapi dalam fon aku kena maki hamun. It's okay, it didn't affected me at all, maybe just in a few days, but then all of your hurtful words went away like a wind. I got used to it, dah kebal. Alhamdulillah selama 7 tahun aku bertahan dengan kesakitan sekarang semuanya dah over. Tak ada mana-mana wanita yang nak berkahwin akan impikan penceraian berlaku tapi itulah aturan Allah. Ada silap di mana-mana mungkin pada kami berdua(tapi jelas pada kamu). Tak guna meneruskan toxic marriage, lebih tenang dalam keadaan sekarang.

so now aku happy dengan anak-anak. Dia dah serah kesemuanya pada aku untuk dijaga, mujur dia sedar akan kemampuan dia. Mana mungkin dia nak jaga kalau selama ni pun anak-anak aku yang uruskan semua. Aku terima dengan hati yang sangat syukur pada Allah, tak menjadi beban pun pada aku malah merekalah kekuatan aku dan sebab untuk aku terus hidup. Tolong jangan ambik diorang, jangan mimpi pun. Dah ada keluarga sendiri dah pun, so kau patut fokus pada keluarga baru kau saja. Tu je harapan dan doa aku pada kau selama ni sejak rumahtangga kita mula goyah dek kau yang membuat kekacauan tu. Kau tau ape anak sulung kita kata, kalau lah ayah do better selama ni, life kita semua takkan jadi macam ni. Maybe kau tak tau the frustration yang anak-anak dapat daripada ayah diorang. Frustration yang dah lama aku terima, dah melimpah pada anak-anak. Maafkan umi anak-anak, i have failed you. I can't hold it much longer, i was tearing apart, before you lose me, i thought I needed to save myself first. Then only i can hold all of your hands and take you away from the hard life that we live in all this long...

Jom anak-anak bantu umi bangkit. Umi tak tahu nak hala ke mana, tapi umi pasti umi akan jumpa jalannya. Percaya tak, Allah dah bawa umi keluar daripada kesakitan jiwa seperti yang umi selalu pohonkan. Jadi umi tak boleh duduk saja dan tak buat apa-apa. Umi nak usaha sesuatu untuk kita. Umi betul-betul bergantung pada Allah, tak nak lagi mengharap pada manusia. Umi nak berdikari dan akan berusaha urus semuanya sendiri. InsyaAllah ada rezeki untuk korang, nyawa umi.

-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

Popular Posts