Kami Belajar

Tengah sakit badan ni, semalam picnic kat Kalumpang...ramai sangat orang...nak masuk kene bayar tu yang tak berapa tahan tu, lagi pulak bila naik harga...ishh...tapi malas nak cerita tu kat sini...asyik cerita jalan-jalan je, boring laa pulak kang...

Cerita pasal blajar anak-anak. Sorry laa kalau yang ni pon boring, asik cerita pasal sekolah anak-anak je kan, saya sgt teruja sebab di GA ni baru saya nampak progress Iman yang sangat jauh bezanya dari srkolah lama, Aisyah pon sangat OK. Harap kekal forever macam ni. Hampir setiap hari saya boleh dengar lagu-lagu yang diorang nyanyi & doa-doa yang diorang recite di sekolah. But one more thing yang ummi pon kena blajar, blajar translate doa in english...boleh btolkan ape yang diorang bace at school...

Buku diorang...both of them are still in the same level. Who finish the book first, will buy the next level book...buku ni macam buku Peter & Jane, Ladybird punya tu...Aisyah kenal 2 huruf dengan buku ni. A for Adam & D for Dina...tapi dia tak tahu pon huruf apa tu...itu lah kekdahnya...

Buku Aisyah, penuh dengan note teacher dia, as well as my note...

Buku Iman...Iman is leading right now...saya tak kisah kalau kawan-kawan dia dah baca lebih jauh dari dia, saya sangat puas hati dengan Iman saya sekarang...

Belajar ejaan mengaji...kaedah Al-Badar, nyanyi nasyid selawat Badar...ni Aisyah punya...Aisyah laa ni yang banyak dapat note ni...

Iqra', Iman tak ada masalah so far, sebab mengulang last year punya...

Ni pulak yang ummi belajar...ngehngehngeh...sulam...

"The best is yet to be"

- THE END -

Comments

napish said…
weh Imaan kena repeat balik ke Iqra'? Qaisara mula2 baca Iqra' 1 jugak tp lps dia screen (and aku bgtau actually dia dah progressed to Iqra' 3) teacher dia suh baca terus Iqra' 3 and skip 1,2
EdaManAli said…
Nouri: kene repeat laa, psl dulu blaja kt skolah lain...xpe, start blk...aku nk dia blaja seolah2 dia blom msuk tadika lain lg sblm ni...
♥ Mrs. C ♥ said…
bagus tu iqra'... huhuh....

story la cuti kat kalumpang tu... gi kalumpang resort ke??? best tak??
EdaManAli said…
Connie: Kalumpang tu dh 2-3 kali pegi...best, tp yg pegi br2 ni ramai nye umat manusia...nk masuk dewasa RM10, bdk RM5...kalo pegi kami slalu wat BBQ...ade port utk BBQ baik pya...nk sewa tapak utk khemah pon bleh, nk sewa resort pn bleh...tp xpnh b'mlm...mmg best tmpt dia, siap ade kolam utk bdk2, zoo super mini...heheheee...pegi laa connie, bwk bdk2...tp air sejuk sgt...

Popular Posts