Bekas Ijau

Last Friday aku order 'bekas ijau' online drp kakak ni...aku br 2 kali order ngn dia. suke order ngn dia sbb bleh dpt murah jauh drp harga retail & dia slalu buat sale. yg 1st dulu, brg tu mmg ready stock, which means ade kat umah dia laa. Yg br2 ni aku order brg br, bkn ready stock, tp kakak tu kene order plak ngn stockist dia. kiranya aku beli 'bekas ijau' ni melalui kakak tu laa. stockist tu yg kene post kt aku plak. stockist tu kt Kedah. sbb Sunday Kedah keje, so Sunday laa stockist post kt aku guna courier ni...

tau x courier cap ape ni?

Monday aku chat ngn kakak tu, waktu tu dh ptg, aku ckp 'bekas ijau' aku blom sampai. sbb aku expect the next day after post dh bleh receive parcel. kakak tu pon naik hairan sbb brg yg dia order pd hari & waktu yg same ngn aku dh smpai jam 10.30pg, dia kate dia pya brg melalui courier C*** L***. tp dia kate ade customer dia yg blom receive as well. so xpe laa, aku bkn keseorgn laa...Tuesday ptg aku bgtau kakak tu aku still blom receive any parcel. dia naik hairan lg sbb customer lain dh receive pon brg masing2. aku plak naik antu...aku tya kakak tu pakai courier ape, & mcm mane aku nk track status brg aku. dia pon bg aku consignment no. & no phone office courier service tu. bila aku call dia kate "no yg anda dial telah ditamatkan perkhidmatan...." lg laa aku naik antuuuu...aku search website courier service tu, ade pon tracking system kt situ. bila aku track, status dia blank. kali ke-3 naik antu. aku call HQ dia. korang tau ape dia jwb..."brg cik dh ade kt S.alam ni(opis s.alam), maybe Jumaat akan send out ke tmpt cik sbb area Puncak Alam once a week je kami masuk.." (aku kt Puncak Perdana laa...@&*%%, jauh lg ngn Puncak Alam tu...). Ade plak courier service gitu, aku bkn duk Hulu Keruak nu nk masuk once a week pon...OK fine, dh diorg kate Jumaat, Jumaat lah tu, hopefully...

Then everyday t'ngiang2 ayat customer service tu, "maybe Jumaat...bla..bla...". Maybe??? So, Thursday aku call s.alam pya branch since brg aku dh ade kt sane kan...aku bg customer service tu brg aku pya consignment no. dh dia mntak kn...pastu dia tya address aku kt mane (bingung aku!! xkn xde kt slip p'hantaran tu?) so, aku bgtau laa...dia kate dlm Isnin @ Selasa dpn br akan send out. aku ckp dr Ahad lps lg org Kedah tu send kt aku xkn nk tggu seminggu lbh br bleh dpt. dia kate mmg gitu sbb tmpt aku once a week  br courier diorg msuk (muak dh dgn ayat yg same). aku tya lg, "OK, saya nak tau hari ape korang masuk area saya ni???"...dia kate depend pd brape byk brg yg nk dihantar ke sana...it's like kalo ade 1 brg diorg xkn hantar, kene tggu byk brg br hantar...btol x? aku kate kt dia aku xfaham (sistem keje diorg)!!...aku b'keras lg tya "saya nk tau hari ape korang masuk sini??!!"...dia srh aku tggu jap, dia g tya supervisor dia...lps 2-3 minit tggu, dia dtg blk kt aku, ckp esok brg aku akn kluar (Friday laa tu)..."sure??!!", aku tya lg. "ye confirm", dia kate...dia mntk address aku lg ngn phone no (lg skali aku bingung, tp tetap bg).

Korang tau, Friday iaitu hari ni, lg 5 minit nk pkul 12tgh brg aku still blom show up. aku naik antu kali ke-4. Aku cpai phone rumah(sbb free) aku call diorg lg. Customer service tu kate hari ni diorg masuk area aku. So, brg aku akn kluar hari ni. Aku relief skit, tp still x confident. Dia kate bile brg nak kluar nnt dia akan call aku. Aku tggu, last2 trima call drp customer service tu. Katenye before 2pm aku akan terima brg aku. Jam 1 lbih aku dpt brg aku, courier tu dtg naik kereta je. Dkt box brg aku tu t'tulis 'Jumaat, urgent!'...hmmm...tau pon urgent...dh charge mhl2, harga yg sepatutnye dpt the next day, 4-5 hari br nk sampai. lps tu nk kene follow up je...service ape gituh!!!...buat laa slalu gitu, lame2 lingkup bisness...kpd sesape yg buat bisness online, please laa, jgn guna courier service ni, kesian customer anda. kalau anda customer online, request ngn tokey kedai online tu courier service selain drp courier yg ni, OK!!!...cukup lah sekali t'kene...tp Alhamdulillah, 'bekas ijau' sampai ke tgn aku dgn selamat...

ni lah 'bekas ijau' tu...the best food container brand so far..

aku remind kt kakak tu srh dia bgtau stockist dia, next time jgn guna courier service ni lg, naya kt customer. lg2 aku yg mungkin akn beli lg ngn dia...

-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

banyak dolak-dalik tu.. mencik..

anyway, bekas ijau tu mmg cantik..
EdaManAli said…
@Ruziawati Bukhari
nasib 'bekas ijau' tu shanteqq kak tie...sejuk ati jdnyee... :)
tq follow kak t dear.. baru add u kat facebook tadi.. tq..
tq doakan kesihatan pak su kak t dear...

kak t try letak link u kat blog kak t.. tp x bolehla.. x pe, sat lagi kak t try listkan ur blog kat blog kak t ye?
♥ Mrs. C ♥ said…
Band terus sama itu courier.. rupe pon x glamor... 1st time nengok logo itu...

Popular Posts