Rase Bersalah (publish draft post lama)

Sgt rase bersalah kami tinggalkan atuk n nenek kat kampung...

Br beberapa jam nenek kata dh sunyi...dpt gambaran suasana itu...

Time aku susah ummi abah lah tempat mengadu...tempat tagih simpati...kami menangis bersame (mmg xtipu) kerana kami cuma hamba Allah yg dhaif...byk berserah pd Allah, itu saje yg kami mampu dan ummi abah sgt3 memahami ape yg aku alami...sebolehnya mereka cuba bantu utk kurangkn tekanan yg aku alami...

6 bln kami menumpang kasih sayang simpati nenek dan atuk...kami susah senang bersama...utk balas jasa itu aku cuba bantu ummi kt umah...

Skrg bila aku xde ntah sape nk bwk ummi pegi beli breakfast, pegi pasar pagi beli pokok bunga ros, pegi pasaraya beli groceries...aku rindu sgt ibuku...doa Ya utk ummi n abah selalu...jgn khuatir...

Aku mula rase seperti akulah antara 11 org itu yg akan jage ummi nanti...akan aku usaha utk itu...utk cuba berusaha hijrah ke kampung...aku berazam nak jage mereka...jiwa aku xsesuai di bandar...Khadijah mesti mula sekolah di kampung...paling lambat lagi 6 tahun...Ya janji ummi, ummi tunggu ye...

Kalaulah dunia ini beri peluang aku memilih antara dua...dah tentu aku memilih ibu dan ayahku...tanpa ragu...tanpa perlu berfikir panjang...kerana mereka tak akan tinggalkan aku dlm ape jua keadaan mereka...yg lg satu tu tak meyakinkan...bile-bile mase dia rase nak tinggalkan dia akan pergi...dan aku masih di sini kerana tanggungjawab dan kerana Allah...anak-anak pula pasti akan bersama aku...

Gambar ni cuma menggambarkan doa aku utk kecap bahagia walau sesaat cuma...kecap bahagia hanya semasa kami di sini.../photo deleted

Berat utk aku...ALLAHU ALLAH


Comments

Popular Posts