Makan...makan...aku rindu...

Lately penat fikir ape mau mkn...selain fikir ape nk msk utk org lain mkn...msk utk org blom tentu kite bleh mkn. Dh ade kencing manis ni kene bjaga2 bile nk mkn. Sampai naik takut pd mknan. Sudahnya lapar hari2...kdg2 rase xenjoy dgn pregnancy kali ni...asik kene hadap bnda yg kite xsuke...pulak tu xde sape yg bleh buat kite suke...

Pagi ni lapar...roomate lps subuh tido blk...mcm mane Allah nk murahkn rezeki. Lapar dh saya ni...pegi dapo konon nk bancuh Shaklee ESP tp bile tgk air msk dh kurang dlm botol air n pinggan mangkuk hampir penuh sinki maka yg itu disetelkn dulu...kalo keje rumah xsetel bkn ade yg ringan tulang nk tolong. Kat rumah ni ade 2 dewasa lain, suami n adik...dua2 golongan adam yg kurang sensitiviti...pdhal hari2 saya fikirkn nk msk ape utk diorg. Time mcm ni laa saya sgt perlukn bntuan...sedih pulak bile difikirkan...

Lepas minum ESP naik atas baring dpn tv. Punggung pinggang n tulang pubic ni dh mula sakit2. Xlame lepas tu rasa masih lapar...turun dapo bancuh air teh kurang manis...cicah biskut. Biskut butter cream ade gula pulak tu sikit. Ikutkan xboleh mkn tu...air teh pon same...tp dh xde pilihan...mkn jgk laa. Pukul 10 br roomate bgun...dh siap mandi nk beli breakfast...tya saya nk mkn ape, sepatah pn saya xjwb...merajuk konon...sampai sudah saya xmkn.

Byk yg saya rasa nk mkn tp xdpt mkn. Tau2 jelah org pregnant mcm2 bnda mengidam, sedih kalo xdpt...tp ok kalo bleh replace ngn mknan lain...tp utk saya xbyk pilihan. Akan kelaparan lah selalu...itulah yg menyedihkan...xsabar nk tunggu bersalin...saya pelik jgk mcm mane bleh dpt penyakit ni...sejak bln puasa itu hari sampai laa saya tau saya pregnant saya jge mkn a.k.a diet...senam hari2 30 minit...mkn cuma beras herba ponni je...dr berat hampir 70kg, saya manage utk dptkan 60kg. Bile dpt tau mula pregnant the saya mula stop sume tu...maybe a week before test gula tu saya mkn durian agak byk tu psl laa dpt bacaan 9. Kat kg pon saya mkn nasik beras herba ponni...tp mungkin nasik2 bungkus yg dibeli kt pasar pg utk breakfast tu pn menyumbang...kat kg pulak byk mknn yg ikut selera kita mudah nk dpt...agak sedap jgk laa mkn...tp x over kot...standard org pregnant mkn laa...ntah laa...

Smlm pn saya mkn jgk nasik beras basmathi sikit...jagung rebus sbtg...minum air ribena...nk msk something utk org sakit yg perlu berdiet mcm saya ni xlarat lah...nk kene msk utk seisi rumah lg...i'm do it all alone...xlarat...keje lain byk lg...pnt...tenaga xberapa nk ade sbb kurang mkn kn...sedihkan?? Hari minggu org keje bcuti, saya masih bekeje...org keje tu refer pd org dewasa dlm umah saya ni lahh...hmmm...rase nk lariii...

Sekadar luahan hati...xde ape yg dpt ubah keadaan ni...pnt cuba tp tetap same...

Comments

♥ Mrs. C ♥ said…
salam...

sedih pula membaca post Ida nie.. i can understand how u feel.. taknak nak aibkan sesape, mungkin hanya kaum hawa je yg dpt memahami perasaan tu.. takper la.. sabar je la, nnt bb pon sedih jgk dlm perut ibu... insyaALLAH mungkin ada ganjaran dr NYA nnt..

Blog pon connie dah lama tak baca.. blog sendiri pon da malas nak update ape2, faktor usia ke ape pon x tau la... heheheh..

Popular Posts