Little Ihtifal Genius Aulad Setia Alam

Saya berada di kampung sekarang ni...cuti-cuti lepas rindu pada ummi saya...ye, ummi je..

Cerita ni dah basi sebenarnya...sangat lah basi.  Saje saya nak share momen-momen yang saya rase indah, anak-anak saya buat persembahan di Little Ihtifal kindy diorang. Walaupon bukan memegang watak utama, saya tetap rase bangga dengan anak-anak saya...

Little Ihtifal ni adalah majlis konvokesyen students 6 years old...semua students akan take part dalam showcase ni...Iman nyanyi lagu I Am a Muslim ramai-ramai dengan kawan-kawan dia. Aisyah nyanyi lagu Down By The Bay...sebulan lebih sebelum Little Ihtifal ni everyday anak-anak saya practice dengan teachers diorang. Kat rumah sambil main-main kami practice sama-sama, sampai saya dah boleh hafal lagu-lagu diorang tu...saya pulak yang excited...

Mase persembahan tak de laa perfect pon performance budak-budak tu...semua ke laut...tapi yang ke laut tu lah yang entertain kami, audiences ni...kami gelak je tengok gelagat budak-budak tu...kelakar sangat...kagum jugak dengan kesugguhan teachers, bukan senang nak train budak-budak 4-6 years ni...lagi-lagi yang 4 years old...Aisyah siap ajuk 2-3 orang kawan-kawan dia yang pelat nyanyi lagu Down By The Bay tu...kelakar betul Aisyah ni...Iman pulak tak sangka kena pakai misai mase buat persembahan. Kalah misai ayah...ikutkan Iman ni tak supporting sangat bile kene pakai benda-benda macam tu, malu laa, segan laa...mesti tak nak punya, tapi dengan teacher OK pulak...

On that day jugak saya dapat lucky seat...dapat laa buku sebiji...best buku tu, Alhamdulillah...OK, jom enjoy the picas...

Pembukaan showcase, oleh anak-anak Genius Aulad Seremban 2...lupa nak cerita, Little Ihtifal GA Setia Alam bergabung dengan GA Seremban 2...




 Haa, tu...Iman bermisai...hahahaaa...
Nampak tak Aisyah kat belakang budak yang pegang water melon sebiji tu...

Lucky seat, dapat buku, Mudahnya Menjemput Rezeki

Thanks a million teachers...

Aisyah mula buat muka pelik, awkward bila nampak ummi & ayah, Iman pon same...kalo budak-budak lain excited nampak parents diorang, siap lambai-lambai lagi...entah hape-hape entah anak-anakku...hohoh... 

With their cousins cum lovely sister, Aizara...Aizara ikut adik saya Ude yang dapat ticket free sebab adik saya tu teacher kat GA Bandar Baru Bangi, principal dia bagi dia ticket free...adik saya Wawa pon tumpag sekaki...

Muahhhh...

Hopefully next year Iman Aisyah dapat teachers yang best @ dalam erti kata lain, teachers yang lebih happening, creative & most important thing, sabar melayan karenah anak-anak murid...teachers sama je, tapi hopefully ade improvement daripada sebelum ni...

Next year yuran naik sikit, botak kepala ayah bila anak-anak setahun sorang masuk sekolah sekali...itulah cabarannya, itulah kegigihan daripada parent yang dituntutnya, itulah jugak kemanisan di akhirnya...insyaAllah...kami dah mula mencari sekolah rendah untuk Iman...Sek.Keb.Sg Binjai di Meru ni crowded lahh...

-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

Popular Posts