I'm here now!

Assalamu'alaikum semua...wah dah lama sangat rasanya saya menyepi. Dah lama tak menaip panjang-panjang kat blog...well, saya masih di sini...menjalani hidup seperti biasa...Alhamdulillah sihat wal'afiat, kalau sakit-sakit pon cuma sakit sinusitis je, apa laa sangat kalau nak dibandingkan dengan saudara-saudara kita di Palestin...(sedih mengenangkan mereka)...

Saya masih lagi surirumah yang berjaya...I always busy with house chores...macam tak pernah habis kan...busy dengan anak-anak yang 2 orang macam 10 orang tu...masih lagi menjahit, tapi dah tak sekerap dulu...banyak sangat keje yag ta habis-habis tu kan, nak menjahit pon tak tenang...duk terPK je keje-keje yang terbengkalai...tak kerap tapi masih lagi menjahit...

Anak-anak pon sihat macam selalu, sakit-sakit demam sikit-sikit, sakit perut ceri wal beri tu ade lah...sakit biasa...dugaan kecik je...

Ade a few stories nak tulis kat sini...i'll try to put it in entries, start from this one...satu-satu tak pening nak bace...tapi tiba-tiba rase macam tak de idea pulak. Tak apa laa cite pendek-pendek pon janji tulis...selalu bile ade idea je nak story, jam-jam tu jugak rase nak menaip, tapi tak boleh, pasal dah ade benda wajib yang perlu dibuat dulu...mase macam pendek dan tak cukup je untuk blog...

A'aa laa, mase terase macam tak cukup pasal malam-malam duk hadap TV kan...Masterchef & Adam dan Hawa...tapi Masterchef dah habis, Adam dan Hawa pon dah nak sampai the end, lepas ni ade laa balik kot mase untuk blog...

OK, untuk come back kali ni kite tengok hasil-hasil jahitan saya dulu lah yea...hihihiii...


clutch adik saya, Najwa



beg adik saya jugak, Ude a.k.a Ima


beg saya...hihihiii...keibuan sikit...macam beg nak bawak anak kecik gi klinik...:P

 kain bedung & barut baby BFF saya, Pn. Rozita Mat...kain dia pos dari JB...

Sling bag daughter my ex-office mate...kak Suzy...untuk birthday anak dia, Farah...ni latest project, baru pos tadi...

Sekali ngan purse...kain saya, tapi pilihan dia...

Close-up

Masih lagi tak reti nak letak harga, takut hasil tak menepati citarasa p'order...

Owh tadi saya ke post office bawak kereta auto...saya kan pandai yang manual je...yeeehaaaaa...satu pencapaian walaupon dalam hati berdebar je sepanjang jalan...bawak pulak anak-anak yang tak reti duk diam...tapi nampak diorang dah confident dengan pemanduan saya...kalau dulu memang tak bagi saya drive selain incik kenari...nanti saya story pasal kereta auto tu & incik kenari...yea...

-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

jie @ azie said…
comel2 la hasil jahitan ida..
EdaManAli said…
Jie: thanks jie...masih lg blaja...
UmmiAbi said…
Nice & sweet... Lau ummi nk order cmner ye?
EdaManAli said…
UmmiAbi: i sew for fun je...tp kalo nak tempah pon boleh, Ummi bkk FB link saya kt blog ni...nnt add saya...kt album tu ade photo hasil jait saya...yg mane boleh buat insyaAllah saya buatkan...

Popular Posts