Ramadhan Al-Mubarak again!! :)

Esok 1 Ramadhan...bulan yang kita semua tunggu...saya & Aisyah dah siap-siap cuci telekung...semangat nak sambut Ramadhan, hopefully tahun ni dapat pergi masjid solat Tarawih...sekali dua pon jadilah. Hajat yang tertunggak bertahun-tahun dah...malam ni & malam berikutnya kena prepare awal-awal untuk tarawih. InsyaAllah bila ada niat, Allah berikan jalan. Walaupon solat Tarawih adalah sunat, tapi sebab setahun sekali je kan...entah next year jumpa lagi ke tidak...

Tadi dah ke pasar pagi, beli lauk basah untuk masak juadah buka puasa nanti. Ramai orang hari ni. Benda lain tak runsing bulan Ramadhan ni, saya cuma runsing hilang idea nak masak apa. Bukan ingat pasal makan je, tapi kita sebagai isteri & ibu mesti nak masak masakan yang membuka selera & sedap kan. Ibadah jugak tu, besar pahalanya...

Semalam dah kemas the whole house. Hari ni nak settlekan apa-apa lagi kerja rumah yang terbengkalai selama ni. Hopefully masa Ramadhan ni dah kurang fikir pasal kerja yang belum settle, kurang buat kerja, banyakkan masa free, tapi bukan untuk simpan tenaga takut letih puasa, tapi untuk banyakkan masa tadarrus Al-Quran. Semoga tahun ini lebih baik dari tahun sudah...Allah beri saya peluang, saya mesti takkan sia-siakan...

Baju raya kami semua pon dah settle, berminggu-minggu sebelum raya. Tinggal kasut-masut je lagi. Tu pon untuk kurangkan fikir & busy-busy pasal raya...cuma nak menjahit sikit je lagi...

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA
dan IBADAH-IBADAH LAIN
kepada semua yang pernah jenguk blog saya...
kepada yang pernah terasa, atau terkecil hati atau apa-apa saja, saya mohon maaf yang tak terhingga...halalkan juga segala-galanya...
ikhlas dari hati sanubari saya...

-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

jie @ azie said…
sama-sama la ida..
semoga kita diberikan kesihatan yg baik sepanjang ramadhan kali ini.

semoga ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya.. sedih sbb thn ni maybe tak boleh pi solat terawih (ramai pengikut, nnti takut kacau jemaah lain nk solat)
EdaManAli said…
JIe: xpe jie, Allah tau... :)

Popular Posts