e eh, dah 6 tahun dah ye...

3 June lepas, our anniversary...
Tahniah kepada saya dan suami saya kerana berjaya hidup bersama dengan bahagianya selama 6 tahun...Syukur setinggi-tinggi syukur kepada Allah yang satu...

Tahun pertama, banyak juga dugaan...dugaan dari segi ekonomi rumahtanggalahhh agaknya, dugaan lebih besar tak ada kot...tahun demi tahun, Allah bukakan pintu rezeki, anak-anak dan pendapatan suami...mohon Allah terus beri kasih sayang kepada kami...Amin...

Cerita sikit pasal suami saya...
Dia bukan sape-sape pon...lelaki biasa, yang entah sape-sape entah...kawan-kawannya yang lebih dahulu kenal dia mungkin tak akan percaya dengan perubahan dia. Pernah dye rambut, rempit, asyik jatuh motor je...kalo x MC x sah gara-gara jatuh motor...gaya macam budak-budak nakal yang suke usik anak-anak dara orang je...memang, itu lah dia dulu...macam mana saya boleh sangkut ngan dia pon saya tak tahu, kami jauh berbeza dari segenap sudut & ruang. Jodoh! tak ada sapa dapat halang atau ubahkan...semua kehendak Tuhan, kan...

sekarang my man ni jauh sangat bezanya...rajin kerja...sangattt, bertanggungjawab atas apa yang ada di 'bahu' nya...imej pon dah lain, badan pon dah membina (macam saya!!!) dan dah mula suka semua perkara yang lebih bercirikan agama...not sound like him at all, if you know him a long time ago...but now yess!! It's him...Terima kasih Allah yang sangat tidak terhingga...Allah bukakan hati dia untuk dipengaruhi oleh saya...heheheee...saya dah gunakan kuasa wanita saya untuk mengubah dia...saya rasa laaa...ngeeee...semoga terus berubah ke arah kebaikan...

Apa pon, saya bermohon pada Allah agar 
panjangkan jodoh kami sampai hujung usia, 
selama itu juga kekalkan kami dalam bahagia, 
berikan kami berjaya dalam mendidik anak-anak ke jalan yang Kau redha...
murahkan rezeki kami untuk kami sendiri dan untuk dikongsi dengan semua...

halakan kami sentiasa ke haluan lurusMu, ya Rabbal 'Alamin...

tak ada gambar yang lebih romantik ke???


-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

uncle gedek said…
Alaa! Dah kawen rupanya!

:D
EdaManAli said…
ahhaa...uncle buat ayat nakal!!
jie @ azie said…
Happy Anniversary Ida... Semoga berbahagia sokmo!!!

Popular Posts