Tumpang Gembira

Tumpang gembira dengan kehadiran ahli keluarga baru...

Last year, 2 sahabat dapat baby girl akhirnya, selepas dpt 2 boys...
1. Uffa
2. Jie
Happy for both of you

This year...Happy for new born baby...
1. Kak T, dapat girl...jauh juga jarak ngan si kakak, cerita baby barunya masih fresh di blognya...kak T adalah kawan blog saya, jumpa di blog, berkawan & belum pernah jumpa secara live...nak kena visit kak T ni...
2. Jiran-jiran saya, ramai dapat baby, hampir tiap-tiap bulan keluar baby baru...paling happy for Mila, jiran sebelah kiri, yang dah 2 tahun lebih berumah-tangga, baru dapat baby, Allah maha Kaya lagi maha Pemurah...
3. Kawan suami saya, juga kenalan saya. Isterinya dah masuk bulan ke-2 pregnant, setelah 2 tahun lebih juga berumah-tangga, insyaAllah...rezeki adalah rahsia Allah...
4. Kawan 1 MRSM saya, Wenn...juga dengar khabar dah pregnant, setelah beberapa tahun berkahwin, akhirnya...Wenn adalah sepupu suami Kak T tadi (discover secara kebetulan...what a small world!)
and...yang paling best....
5. Kakak saya, dah pregnant 2 bulan lebih kot, tengah mabuk-mabuk daratan (sebab bukan di laut)...setelah 11 tahun usia anaknya yang sulung (hampir gve up dah dia)...hopefully, Allah bagi baby girl untuk kak E...Amin...boleh dikatakan setiap tahun saya dapat anak buah, tahun depan turn sapa pulak ye...hihihiiii...

Orang kata anak-anak adalah pelengkap rumah-tangga, sebab tu rasa happy sangat bila dengar sedara @ kawan-kawan nak dapat baby, lebih-lebih lagi yang dah lama kahwin...bagi yang belum cukup pasang anak-anak, cuba lagi...kalau tak dapat tak apa, Allah lebih tahu nak bagi lelaki ke, perempuan ke...doa je lah...semua pon rezeki jugak kan...saya bila nak tambah??? cepu cemas soalan tu...nanti dah sampai masa boleh laa...masih dihantui oleh experience lalu...plus nak tunggu Iman & Aisyah pandai berdikari sikit...plus nak habiskan kelas jahitan dulu...banyak plan ni, apa pon Allah lah sebaik-baik perancang...

" ومكروا ومكر الله والله خير الماكرين"


-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

Nurul Ulfa said…
banyaknyeee plus...plus...hehe..tak payah fikir banyak2...anak2 kan pengeri eh penyeri hidup ;p...hehe
EdaManAli said…
Pengeri??!! Hahahaa...insyaAllah uffa, i will 1 day...kalo bleh nk girl lg...bleh tolong ummi kt dapo... ;)
IEKAN78 said…
saya pon tk sangka....rezeki thn baru indeed!!!

Popular Posts