Kerana Ular

Pagi tadi kami bersiap-siap nak keluar breakfast(breakfast ke dah pukul 11am??)...lepas breakfast kami plan nak gi Tesco nak beli barang rumah yang dah mengering tu...Abe Noor & anak-anak keluar dulu, saya nampak abe Noor berdiri kat muka pintu jerit-jerit kat anak-anak, mintak diorg ambikkan sliper dalam kereta. Anak-anak terlebih dulu masuk kereta. Lepas tu saya pulak keluar nak tolong ambikkan sliper dia sebab anak-anak xjumpa sliper ayah diorg. Keluar je dari rumah memang mata saya terus je nampak ular berlingkar atas sofa kat luar rumah saya. Saya tak terkejut beruk sangat sebab otak saya terus tafsir tu ular sawa, ular sawa kurang aktif dan kurang agresif berbanding ular berbisa, terus saya bagitau abe Noor ape yang saya nampak. Dia yang dah lame berdiri kat luar boleh tak perasan. so sempat laa saya hulurkan sliper abe Noor dan melompat terus masuk kereta. Saya duk diam-diam dalam kereta dengan anak-anak, nasib baik anak-anak masuk kereta dulu. Tak lama lepas tu, saya nampak ular tu mula angkat kepala, agaknye sebab anak-anak saya bising kot. Abe Noor call jiran kami, abg Yus. Diorang laa yang berusaha halau ular tu. Abg Yus tak bagi bunuh, sebab takut kaum kerabat ular tu datang balas dendam pulak...mana laa tau kan...saya takut & geli sangat tadi, sampai xsempat nak PK nak snap gambar ular tu. Rupa ular tu lebih kurang gini laa...


ehheee...nampak sangat penipunye...bukan, ni cuma boleh jumpe dalam filem ye uols...


corak cantik macam ni laa jugak. Rugi tadi tak tangkap, kulit kasi buat handbag kan...handmade lagi ekslusif...

ular memang ada sebab depan rumah ada hutan...saya notice ular datang sejak kami jumpa muncung cencurut depan rumah, siap ada darah-darah lagi kat lantai car porch tu. Agaknya kucing kot yang letak, sebab nak tunjuk hero kate abe Noor. Sejak tu 2 ekor dah ular datang. Yang mula--mula dulu ular kaler hitam, sebesar batang penyapu, panjang jugak, siap masuk dalam rumah. Kata adik lelaki saya ular tedung. Tapi keluar balik lepas terpandang saya yang jelita ni. Kami pon tabur belerang sekeliling rumah. But then datang spesis lain pulak...datang bercuti kot...so, dari hutan tu dia datang ke hutan tu jugak abg Yus baling ular tu supaya dia balik semula ke tanah air dia.

Dah settle kami pon jalan nak gi breakfast. Sampai je kedai mamak kat Setia Alam, baru perasan saya pakai sliper jepun je. Pakai blouse & jeans dengan tudung yang sopan, tengok bawah sliper jepun yang saya pakai untuk berkebun tu...jalan laju-laju skit boleh tercabut tali dia. Adehhh...belasah je laa. Tapi kan jap lagi nak gi Tesco, lagi sekali, belasah je lah...Kat Tesco tu rembat laa sliper murahan RM15. Pasal sandal berjalan-jalan dah ada, malas nak beli yang baru. Lagi pulak kat Tesco tu sandal cantik mana ada jual???

ni je yg paling selesa...pink terang gitu...pink pon pink laa, janji jalan tak sakit kaki...abaikan kaki surirumah yang berkarat tu yea...saya xada masa nak gi SPA kecantikan, nak cuci-cuci kaki...

lepas Tesco, abe Noor ajak gi Jusco Bukit Tinggi pulak. Saje jalan-jalan windw shopping. Alamak, sliper jepun kaler pink inikah akan menapak ke Jusco??? lagi sekali, belasah je laa...bini oraang dah pon, suami tak kisah...orang lain nak kata apa, ada aku kisah!!! kat Jusco Bukit Tinggi(port Jusco favourite kami sekarang!!) ada member day rupanya, wow!!! kami memang suka sangat member day ni. Tapi tadi macam tak de nafsu nak shopping pon(padahal komisyen kami suami isteri baru masuk...mueheheheee...)...sebabnya ada benda lain yang saya nk beli, tapi tak ada kat situ. Lagi satu pening tengok ramai sangat orang cina shopping, crowded...masing-masing berebut macam apa je duk kibai-kibai kain baju. Tapi setiap seorang beli, mak aiii...banyak gilerrr...esok Jusco tak niaga pon tak apa, untung member day hari ni dah boleh cover jualan esok kot. Cuba jugak cari notebook permintaan Aisyah(nak sebok-sebok jugak tu), tapi tak ada yang menarik hati saya pon. Kalau dah niat nak bagi yang itu, yang itu jugak akan saya cari...sabar ye Aisyah...

posing dengan my precious little girl yang moody...

Alhamdulillah, tadi dah bayar full registration fees untuk sekolah baru Iman & Aisyah pon insyaAllah akan mula bersekolah tahun depan. Hopefully diorang OK dengan sekolah ni. Sekolah apa, nanti akan story...

-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

Nurul Ulfa said…
yang atas2 dah sekolah..ida bolehlah tambah ahli baru ;)...eee ular ke fobia..fobia..takutnya...nasib baik anak2 selamatkan ;)
EdaManAli said…
Uffa: 2 thn lg, aci??? heheheee...masih trauma ngn pengalamn mase deliver aisyah...ida nk focus diorg blaja dulu ni...insyaAllah ade rezeki nnt akn tmbh ahli br...

Popular Posts