Raya is Reaching Its End dan Epal Besi

Uhhhuuuu...ponek mak bosonam tadi, abih anak-anak mak follow skali, bosonam dlm umah ni yo haa...xdo klua mano-mano aih...naik tanggo turun tanggo, angkat dumbell duo bijik...lomak dah topu dah ni...

Hmm...I thought this week will be the end of makan-makan Raya time for me...but I forgot this Saturday evening will be held a makan-makan for all Taman Desa Meru residents...starting this week also I have decided to reduce nasik intake, reduce my makan & do some exercises as I have put some weight...~sigh~...I guess I have to put aside my intention to control my makan, just for that day. Aci gitu???Takkan nak tenung je makanan-makanan tu semua nanti. Plus I just accept an invitation, also makan-makan Raya invitation from my aunty this Saturday noon...oh no, how am I going to resist all the temptation, huh!!! my aunty is a good cook you know!!! sepinggan adalah tidak mungkin...so, the solution for that is I need to do a military training for myself next week onward!! I hope I can burn those stubborn fat inside my body...I want to lose some weight!!! aaarrrrggghhhhh!!!  -FULL STOP-

OK, ape kisah pulak Epal Besi ni?? Epal Besi ni panggilan saya pada mesin jahit jenama Epal. Pernah dengar UOLs??? Saya dah kenal ngan mesin jahit jenis ni dah dekat 8 tahun. Ada kat rumah ummi saya. Dulu masa duk Pasir Mas, ada jurujual Epal ni datang rumah, duk kempen kat ummi suruh beli. Abah pon belikan ummi sebijik Masa tu harga dalam RM1K lebih. (banyak pulak duit abah time tu ye...) So, happy sangat laa ummi setelah memiliki mesin jahit ke-4. Dah beli tu, ummi layak untuk dapatkan kelas menjahit free kat cawangan Epal di Kota Baharu. Tapi tak ada sapa pulak nak hantar dia gi kelas, so wasted macam tu je laa...rugi...

Sejak bulan lepas saya duk plan-plan nak belajar menjahit laa. Nak bagi berkualiti sikit masa saya hari-hari kat rumah ni kan. Asyik buat kerja sama je. Nak kemas rumah hari-hari, rumah tak de laa sepah sangat pon. (Saya sangat control anak-anak saya supaya rumah tak bersepah ye...). Lepas sidai kain, masak, lepas tu lipat kain, basuh kain malam hari atau pagi-pagi buta & that's it. Nak ngadap TV je bukannya  ada citer best sangat pon kat ASTRO tu, duk ulang citer sama je hari-hari. FB pon makin lama makin boring. So better kalau cari something useful untuk dipelajari kan...

Kat rumah saya ni dah pon ade mesin jahit jenama 'lion' yang ummi punya dulu, tapi dah tak berapa OK. Saya mula laa rasa nak beli baru. Bila google pasal Epal ni, jumpa laa website dia. Saya pon mula ber-email dangan Epal staff di Puchong, bertanyakan macam mana nak beli, macam mana dengan kelas free. Agak cepat jugak reply yang saya terima, sungguh effusion laa mereka ini kan. Dia attached kan saya all the price list, pilih je nak yang mana. Boleh place order melalui email & diorg akan deliver right to your doorstep katanya. And let say if I buy the machine, any one of it, I am entitle to get 12 months free sewing classes. 2 projects each month. OK kan...cawangan yang paling dekat dengan saya ada kat Meru. Easier for me. Cuma tunggu masa je. Anak-anak saya nak hantar semua ke sekolah tahun depan. So adalaa masa untuk saya kan...(boleh ke Aisyah gi sekolah ni??)

For more info pasal Epal, boleh visit : http://www.epal.com.my/index.php
And blog Epal Store :  http://epalstore.blogspot.com/

So far ummi saya pakai mesin jahit ni memang sangat OK. Dan masih lagi OK. Boleh jahit sulam, jahit jeans and so on. My ummi memang pandai menjahit, sejak dari kecik memang ummi lah tukang jahit baju-baju raya kami adik-beradik, jahit baju tidur, baju maxi, baju gown (smocking gown, you!) and macam-macam lagi. Saya pon nak jadi macam ummi saya, at least. Record jahitan saya, saya pernah tolong ummi saya jahitkan baju kurung raya and jahit semua projek kemahiran hidup sendiri...heheheeee...kira OK laa jugak kan. So nak belajar laa ingat nya...

OK, itu je nak share, jom belajar menjahit sama-sama!


-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

idafatimah said…
mesin jahit umi tu abah beli ansuran laa....hehehe

Popular Posts