Sehelai Baju Buat Menyapu Si Air Mata...

Sayu je tajuk entry kali ni kan...

Alhamdulillah, umur kita masih panjang untuk berada di bulan Ramadhan yang penuh barakah...Azam Ramadhan saya masih lagi diteruskan walaupon sejak berada dalam minggu ke-2 Ramadhan, kelopak mata mudah sangat nak tertutup, tapi saya gagahi jua...macam ayat novel pulak. Dah pon sampai Juzu' 10, Surah At-Taubah...5 Juzu' dah ketinggalan sebab 'cuti' & kes kelopak mata tadi...tak ape, just teruskan je...sebab Juzu' 10 tu dah jauh pencapaiannya dari 2 - 3 helai muka surat pada Ramadhan lepas. Ramadhan lepas pon saya already being a housewife, tapi kenapa sikit sangat effort untuk recite Al-Quran??? tu lah, tak semestinya anda full time housewife anda boleh khatam 1 Al-Quran kan...semuanya bergantung pada kekuatan hati yang nak jayakan azam, dengan bantuan akal...daaaaannnnnn bagi yang bekerja pulak tolonglah jangan buat alasan anda kerja lagi ye...mereka yang kerja pon boleh recite jugak ye...kuatkan hati tu...tak banyak, sikit pon jadilah...kalau rasa nak buat jugak lah...(opss, tak de kaitan ngan tajuk dah ni...)
Sehelai Baju Buat Menyapu Si Air Mata
Saya rasa nak cuba tunaikan azam yang lagi satu, iaitu sedekah...so, kat sini saya nak jugak ajak uols bersedekah dengan cara mudah...pernah jumpa website ni tak?? http://sehelaibaju.com/ saya pon baru je jumpa semalam, dalam FB. Sedih selalu tengok gamba anak-anak yatim gak...melalui program ni kita boleh sedekah baju raya kat anak-anak yatim. Sehelai pon dah dapat membantu untuk ceriakan seorang anak yatim kan...senarai rumah anak-anak yatim ada kat website tu, pon ada sekali size baju dan senarai nama anak-anak yatim tu. Senang nanti kita nak beli, tak de laa nanti ade size baju yang tak mencukupi atau yang berlebihan kan...poskan je pada organizer program ini. En. Organizer tu akan agih-agihkan kepada anak-anak yatim tu nanti. Saya dah sampaikan hasrat saya ni kat En.Somi, harap-harap dia akan membantu saya tunaikan azam saya ni. Sebab saya ingat nak gi hantar terus ke rumah anak-anak yatim tu, sebab rumah saya ni tak jauh pon dengan rumah anak-anak yatim PEYAKIN. Untuk lebih jelas, boleh visit sendiri website tu ye...jom, sama-sama kita sedekah, rezeki kita tu bukan untuk kita sorang tau, tapi untuk orang lain juga merasa walaupon sikit...insyaAllah besar ganjarannya kalau betul-betul ikhlas... 

Laman rasmi:

www.facebook.com/SehelaiBaju

www.sehelaibaju.com



-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

ruziawati yusof said…
ye, sedih pulak dok baca entry u kali ni.. sehelai baju buat mereka sudah mencukupi
EdaManAli said…
Kak T : ida pantang ade kisah2 ank yatim & org miskin ni...msti meleleh air mata...ari tu dlm HMetro ade kisah family miskin kt P.Mas...ank2 bijak sume...exam je straight A's...tp t'paksa drop out sbb t'tekan dek kemiskinan...yg ni yg lbih utama perlu tolong ni...uhhhuuuu...menitik air mata saya atas paper tu...betapa b'untungnye kite...

Popular Posts