Lagi 2 Hari...

Lagi 2 hari nak bukak sekolah. Tapi sape yang nak sekolah ni? Esok adik saya Ilham dah nak balik JB, balik hostel berantu...huhuhuuu...Wawa pon nak daftar kolej kat UiTM Shah Alam ni je, Ahad akan move ke hostel balik...tadi Ilham datang sini ngan Kak Ngah, (Kak Ngah dah abis tempoh peram 40 hari dalam rumah, bawak baby kecik & Ummi jalan2)... Tgk wajah Ilham tadi macam xberapa ceria. Mesti sebab dah nak kene balik JB esok (ye saya paham feeling itu!)...Terasa jugak xbestnya walaupon dah xb'sekolah lagi, sebab time cuti gini je dapat jumpe adik2. Bila bukak sekolah, masing-masing kene balik sarang...tunggu hujung tahun ni pulak baru dapat berkumpul ngan adik2 lame2 (lame lagi tu nak tunggu hujung tahun, ari ni baru 1 Jan...uhhuuuu).

Tapi selain daripada perasaan yag xberapa best tu, xsabar2 pulak saya nak tunggu bukak sekolah ni. Rutin harian akan berubah...saya kene bangun awal untuk prepare kan sorang budak yang selalu bangun lambat! Latihan tido malam awal xberapa berjaya nampaknya...oleh kerana budak ini selalu tido petang! Bila tido malam lambat, maka lambatlah nak bangun pagi...harapnya mudah lah saya kejutkan dia bermula Isnin ni...dan harapnya bila dah mula bersekolah, jadual harian budak ini akan berubah...semuanya yang awal2, tido awal, bangun pon awal!!!

Iman dah nak mula sekolah!! xsabar pulak Ummi...


-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

FarisMuizzMuazz said…
Assalamualaikum......
Saya Musliha,terjumpa blog ni bila google cari pasal tadika Al-Fudail, saya sedang mencari tadika yang sesuai untuk anak saya,umur 5 tahun tahun depan.... saya cuma nak bertanya pendapat puan tentang tadika al-fudail ni memandangkan anak puan dah pun belajar kat situ....harap2 puan sudi la cerita serba sedikit kebaikan atau kekurangan... terima kasih byk2 yer....
EdaManAli said…
Faarleez : thanks for visiting

pasal Al-Fudhail:
saya xtau berpa byk yg ank saya dh dpt selama 7 bln blaja kt situ...dia jenis yg xpandai nk cerite kot. bile tya, sume xtau...bile tya cikgu, cikgu kate OK je...lain subject, kene tya cikgu2 yg ajar subject tulaa...bg saya susah mcm tu, nk kene cari sume cikgu2 payah. kertas2 & buku2 latihan xdibenarkn bwk blk umah, tkut rosak & lunyai sumenye. so, mmg xtau laa exercise mcm mane yg dia buat kt skolah & takat mane dia dh blaja...

kalo bab mkn, dia slalu ckp cikgu xbg mkn...saya rase ank saya yg xmau mkn, dia xbiase mkn kt tmpt lain selain kt umah. & cikgu pon xde nk pujuk & srh bdk2 mkn. nk mkn, mkn lah, xnk sudah...agaknye gitu laa...style skolah rendah gitu, cikgu dh xlayan bdk2 sgt...

lg 1 Al-Fudhail bkn jenis playschooling pya tadika kot. mcm skolah rendah je gayanye...xde konsep fun learning, mmg xnmpk fun pon, ank saya pon xde nyanyi2 sgt, @ cite xtvt main2 ke ngn cikgu...mcm tu boring laa bdk2 kan...saya xtau plak tadika lain. tp ank buah sya byk dh blaja doa2, nyanyi2...mmg different sgt laa...

saya sbnrnye tgh survey Tadika Little Caliph kat Setia Alam. xtau OK ke x. nk cuba anta ank2 kt sane plak. kalo OK, OK laa...kalo x maknenye mmg ank saya yg prob, xminat blaja @ susah focus pd p'ajaran cikgu...

tu je yg saya dpt share, harap m'bantu...bleh contact saya jg di FB, ade pd blog saya...
FarisMuizzMuazz said…
terima kasih sudi balas komen saya......

kalau camtu nampak macam terlalu serius la kan.... kesian la pulak kat budak2 baru nak membesar ni......... hari tu masa pergi tanya kat tadika pun tak dapat nak tgk kat bahagian dalam,org kat office tu tak izinkan,katanya takut mengganggu cikgu mengajar.... sunyi sepi jer....

nampaknya kena lah survey tadika lain pulak.....harap2 dapat jumpa yg sesuai...

Popular Posts