Nak kurus

Sejak kawen je Abg Noor(my husb) makin berisi...muka tembam, perut pon makin ke depan...kalau aku perut ke depan tp bila cukup masa akan kempis, tp perut Abg Noor tetap xkempis-kempis. Aku pulak lepas lahirkan Aisyah, badan makin naik. Perut pon xramping mcm dulu, akibat kurang penjagaan dalam pantang kot.

So, bila sebut je pasal berat badan perut buncit, gemuk dan yang sewaktu dgnnya, mula laa Abg Noor akan bersungut nak register gym. Katenye nak bg badan dia fit, keluar muscle segala, perut 6 pax...bla bla bla...tp aku xbg OK...sebab ape??? mana aci dia sorang je yg nak pegi gym, aku pon nak jugak! mane boleh slim sorang-sorang...sgt-sgt xaci, OK. kalau nak pegi b'dua ke gym plak anak-anak nak tinggal kat mane? xkan everytime nak g gym kene tinggalkan anak-anak kat makcik-makcik diorg. kalau selalu dah tentu kene bayar...huhuhuuuu...kalau aku xg gym pon, nak g jog-jog around the park petang-petang pon susah sebab dh tentu anak-anak nak ikut, nak kene monitor diorg lg...maklumlah, anak-anak yg jenis xduk diam, mcm tu laa...

So, fikir pya fikir, aku comes out dgn satu suggestion yg akan m'berikan jugak peluang kat aku utk fit & insyaAllah slim kalau amalkan selalu. Aku cakap ngan Abg Noor, selagi xbelikan aku treadmill, dia xboleh register gym. Dah ade kat rumah sebijik, br aku dgn senangnye boleh jog-jog on treadmill, xperlu keluar rumah & anak-anak pon boleh main dlm rumah je, xperlu susah-susah sgt nak monitor kan...amacam, OK x idea aku...heheheee...tp xtau laa bila cukup duit dia nak belikan aku benda ni...lg lambat dia beli, lambat laa dia g gym...fair & square kan??!


gambar hiasan, En.Google bg...kene sopan sikit nnt, malu kat anak-anak...

-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

Nurul Ulfa said…
ida...

hubby ulfa tiap2 hari pi exercise..mula2 tu tensen jugak sbb dia sorg je dapat exercise kita tak dapat...tp bila pk2 sbb nature keje dia memerlukan dia release tensen..takut BP naik n sakit jantung je..so ufa bagi dia pi exercise..sometimes mmg tensen sbb dia dpt 'me' time kita pula berperang kat rumah sorg2 tp untuk jangka masa panjang rasanya elok ufa bersabar..dgn harapan kesihatan dia berada dalam keadaan baik..sbb bersenam akan menghasilkan hormon utk release tensen..tapi skrg ni ulfa dah dapat cara yg mudah n murah untuk exercise ufa skipping...mudah n murah! satu hari buat dalam seratus kalau rajin lebih..tak perlu keluar rumah..ida trylah buat mula2 tu mmg rasa tak best rasa bergegar semua nak runtuh je rumah tp bila dah mula kurus jd lg seronok..hubby pun suka join tp biasalah laki tak nak kalah bila ufa bt 100 dia buat 200 mesti nak dua kali ganda...hehe

ida jaga kesihatan diri n family, kalau boleh jgn bagi hubby kita perut buncit sbb itu potensi utk dpt sakit2 merbahaya...kita pun kena fit dan sihat agar kita dpt jd isteri n ibu yg terbaik plus menawan!..hehe
EdaManAli said…
@Nurul Ulfa
yupp uffa, ari tu eda ade jgk skipping...tp cam bosan je...umah plak xluas mane, rase cam nk t'sangkut je tali skipping tu sane sni...ank2 plak b'lari dlm umah pon nk t'sangkut gak kt tali skipping...husb eda nk kurus, tp mkn xnk jage...mcm mane tu...huhuhuuuu...eda sbnrnye suke buat activity b'same, skrg ni cuba cri mase main badminton...tp husb slalu blk lmbt...dh maghrib br smpai umah, so xb'kesempatan jgk laa...tp yg sbnrnye eda jeles bile dia asik nk slim sorang2, sedangkan eda comot2, masam2, gemuk2 kt umah...jeles tau, sbb tu eda xbg...kang bile dh hensem mcm mase muda2 dulu, mula laa naik perasan. dia kt lua eda xtau ngn sape dia jmpe...eda t'peruk kt umah kusut masai ngn ank2...terukkn eda PK...

Popular Posts