Sekolah Oh Sekolah

Hmmm...sape yg sekolah??? bkn aku yg sekolah, dh overage dh nk sekolah...skrg mase ank2 plak nk sekolah...

Sejak sblm raya lg Iman asik sebut2 psl sekolah...berangan nk g sekolah sambil galas beg ngn adik aisyah pastu salam tgn ummi, say babai pastu msuk bilik mainan diorg...Iman slalu ckp kt adik dia..."aisyah cpt masuk, teacher dh tggu tu..." koya sungguh bdk dua org tuh...

Lps raya plak, asik tya mane sekolah iman, mane baju sekolah Iman, nak beli kat mane...mcm2 lg psl sekolah...(tapi perkataan yg paling byk disebut sehari2 adalah POLIS...ahh sudahh, ank aku minat polis plak...semua bnde yg dia cerita kt aku msti ade kaitan ngn polis...aku srh dia jd doktor, dia kate nk jd doktor polis...aku xgemar, tidak...tidak...xnk ade polis lg dlm family, cukup2 lah...aku dh bosan m'besar dlm balai polis...tgk uniform polis...harap2 dh besar nnt xde nk sebut polis lg dh, ye Iman)

So pg td, aku & ayah Imah Aisyah bwk Iman g register sekolah tadika...Tadika Al-Fudhail, kt mane lg kalo bkn kt Meru, dkt dgn umah br nnt, cuma beberapa meter je. Seminit dua dh bleh smpai...(umah, bile ko nk siap aaa???) Actually name sekolah tu Sekolah tadika Tahfiz Al-Fudhail...mmg diorg ajar hafaz Al-Quran pon...So, nxt year insyaAllah Iman akan blaja hafaz Al-Quran, Iqra', Math, BM, BI, Jawi...aku pilih kelas separuh hari je dulu. tgk mcm mane Iman, tkut dia boring & cari ummi je nnt. Bile dh 6 years old, bleh extend smpai ptg...kalo smpai ptg ade kelas solat & kelas2 yg lain lg...

Mula jam 8 am, smpai 1pm...so, a few month before January nnt aku kene train Iman bgun awal pg...Iman Aisyah kalo x pukul 9-9.30am xkan bgun...sekolah nnt Iman kene bgun awal laa nmpk gayanye...Breakfast & brunch ade disediakn. Aku xkan risau nnt kalo xsempat breakfast kt umah...Monthly fee cuma RM120 je...kakak aku kate murah sgt laa tuh. Dia yg dh lame duk kt Meru pon kate Tadika tu OK, ramai bdk2 dr tadika tu yg dpt msuk kelas t'awal mase standard 1. Hopefully Iman pon dpt blaja dgn baik kt situ...&  bleh independent...kt umah skrg pon Iman dh byk independent, kencing berak masuk toilet sndiri. Time cebok je aku yg selesaikan...so aku harap kt sekolah nnt pon Iman xde mslh bab tu...uniform sekolah Iman nnt kaler purple, sekali ngn kopiah. Tp Iman msti xnk kopiah tu, sbb dia suke giler pakai songkok...ayah pakai cap, anak pakai songkok...beza btol...t'serlah ke'Islamic'an Iman...hehehee...

Td mase g register, x t'fikir pon nk snap gmba sekolah...kalo x bleh upload kt sni. Nxt time laa snap & upload kt sni...Kelas byk jugak laa kt situ, menunjukkan ramai student blaja kt situ. Selain Tadika, ade jugak kelas mengaji, kelas tahfiz, KAFA utk bdk2 besar...dh 10 thn rupenye sekolah tu ditubuhkan...harap2 mantoppp...w/pon xsefamous Genius Aulad(sekolah impian utk ank2, tp xde branch yg dkt ngn umah...huhuhuuuu...)

Xsabarnye nk tgk Iman pakai uniform sekolah...dh makin besar ank aku...menandakan aku pon makin tua, thn dpn capai 3 series pon...hmmm...


Gamba bdk yg xsabar nk g sekolah...ni bkn b'gamba kt tangga sekolah ye, ni tangga umah townhouse yg kami sewa skrg...montel xIman???



-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

Popular Posts