Raya

Lame x menulis...BZ campur 'mim alif lam sin'
Sblm raya hari tu xsempat aku nk wish Eid Mubarak kt korang...cam BZ je. BZ ngn preparation raya, keje umah, anak2 & bisness...

Well raya br ni blk kg aku di Besut. Sempat bukak puasa ngn famili semua 2 hari. Lps tu mlm raya tgk mercun mcm pertunjukan mercun & bunga api plak kt kg aku...b'dentam dentum. Byk btol stok diorg. Mmg xbleh tido lah mlm2 raya tuh...bukan mercun biase2 tuh, semua main mercun merdeka KLCC tuh...m'jerit2 bdk jakun 2 org & cousin2nye tgk (ank2 aku lah tuh). Aku pon tumpang jakun skali...tp xsempat nk snap picture pon...

Raya mcm selalu, ade a few juadah, naik impit, rendang, kuah lodeh, kuzi & special thn ni nasik dagang ummi yg dirindui sekian lama...juga merupakan permintaan ibu m'idam iaitu Kak Ngah. Thn ni sempat bwk ummi ngn mok g ziarah sedara mara...Mok yg b'iya nk pegi umah sedara2 dia. Dia kate, kalau mok dh xde nnt, ingat laa umah sedara2 mok ni, sambung silaturrahim, g ziarah time2 raya mcm ni...sayu plak dgr...tggal mok je yg ade skrg...2 atuk dh 'pergi', nenek belah abah dh lame 'pergi'...mok je yg ade lg...slalu bile tgk wajah mok, nmpk mcm dia sepi je...org2 yg seangkatan dgn dia & org yg paling disayangi dh xde semua...

Raya thn ni same je mcm thn2 sudah, yg paling happy bile dpt b'kumpul dgn semua adikbradik, abg2 ipar & ank2 buah b'same ummi abah di bwh 1 bumbung...paling happy saat itu...thn dpn blom tau lg mcm mane. Semua kakak2 aku akn b'ada di umah mertua pd raya raya pertama termasuk laa aku. yg pasti dlm hati aku yg xhappening & meronta2 menunggu masa b'lalu utk blk ke kg halaman aku plak...harap2 ank2 pon enjoy raya kt sana nnt...(lmbt lg, tp dh PK...mcm suatu nightmare plak!!)...

Last skali...gmba raya yg xberapa nk lawa nih...


-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

Popular Posts