Kemaskini

Atau dlm kata lain update...tp rasa dah pnh buat entry b'judul Update(judul lg...hikhik...)

Pasal saya:
A few days last week saya rasa down, sedih & sakit hati(usah ditanya apa puncanya)...bile b'emosi sebegitu, saya akan m'jadi ibu yang sgt bengis terhadap sepasang anak saya(x adil kan...) saya cuma manusia biasa. saya mmg xde skill utk control emosi yang sebegini. slps talking2 & crying2 to my mom through my phone, br laa saya rasa relief. Ternyata ummi saya shj yang mampu m'redakan hati saya yang lara. dia saja. sbb tu lah dia lah insan yang paling bermakna dlm hidup saya more than anyone else in the whole world. kamu berilah saya apa saja harta yang b'harga dalam dunia ni, x akan dpt ditukar dgn ummi saya. cubalah...

skrg ni saya juga sedang b'usaha mengurangkan makan nasi sehari2. b'usaha memulakan excercise jugak. nak jaga badan, takut bila dah kena penyakit, susahkan orang pulak. x dapat figure cam model pon x apa, janji badan sihat. tp macam agak wrong timing sikit sbb bila dh puasa nanti nak excercise pon xlarat. huhuhuuu...xpe, nak seribu daya. xnak sejuta dalih...

Bisnes online saya ngan kak e running smoothly dan diluar dugaan jugak laa. ingatkan susah nak b'bisnes online & makan masa. tp melalui FB cepat jgk dapat spread bisnes ni & dpt feedback drp public. Agak m'galakkan jugak laa so far...seronok bila dapat order, lg seronok bile payment dah masuk. tujuan saya b'bisnes online nih utk memanfaatkan internet yang dh ada ni se'optimum mungkin. notebook dah sebijik sorang, internet pon dah mcm kt kedai mamak. xde alasan lg. ari2 klua modal, cri plak income masuk. xde lah org nak sound direct, saya goyang kaki kt umah kan... :) ...

Anak-anak...
Anak2 saya active(over active kot) mcm biasa. kdg2 sampai buat saya menangis sorang diri bila dh out of control. Diorang mmg manja dan nak kan perhatian saya selalu. kalo x diorg akan jd x terkawal. Iman dah pandai baca Iqra' = a, ba, ta, tha...dah boleh kenal. walaupon slalu gaduh dan berebut ape saje ngan adik, ade jugak benda yang Iman buat saya bangga. Aisyah pulak dh nampak minatnya baca buku. Hari2 belek buku...bila boring, koyak...hhuhuhuuuuu...tu part yang x tahan tu. Kebolehan mengingat pon lebih cpt b'banding Iman. suke jugak menulis. Bile Aisyah m'baca & menulis, br Iman sibuk2 nak jugak. Kiranya, Iman ni duk ngikut adik, bukan adik yang ikut dia. Saya ada plan nak hantar Iman blk kg duk ngan nenek sementara waktu, blom buat keputusan final lg, masih dlm p'timbangan(bkn senang nk berenggang ngan anak)...sbb apa? sbb sometime rase susah nak control Iman. Biar dia b'jauhan sekejap drp ummi dia...

Tu je kot setakat ni...choi kin...

-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

Imma said…
Ida..imma mcm dapat rasakan sesuatu yang tak kena ngan Ida..PMS..mingkin ya mungkin tidak..simptom pembawakan budak..mungkin ya mungkin tidak..dan rasa2nya imma nak sembang ngan ida one fine day..boleh kan.. :-) i care to the person that i love..therefore I sahre too.. miss u my dear frenn
EdaManAli said…
@Imma
hahahaaa...klaka laa imma ni...PMS bkn, p'bawakan bdk pon bkn...cuma mslh susah nk control perasaan je...sejak b'suami ni gitu plak jd nye...hehehee...tp skrg much better. kalo imma nk sembang2 ngn ida pn buleh, tp slalu xleh lame2 pon, BZ jek...ade si kenit2 yg mcm2 hal...ida slalu FB pon, kejap2 je...smbil2 tggu nasik msk, kuah kari gelegak, time ank2 tido...hohohooo...w/pn xkeje, xde maknanye nk relaks2...but so far so good...
Nurul Ulfa said…
ida penat ni..takpe ida relax2 suruh hubby jaga anak sat pastu ida pi spa..manjakan diri and..huhu...dah lama berangan nak buat macam tu...tapi tiap kali hubby surh pi time tulah ufa malas nak kuar rumah...huhu...

thaniah dah bergelar entrepreneur!
ibu said…
ida.. aku rasa kita ada persamaan la dlm susah nak control perasaan ni.. selalu stress. bila anak2 buat perangai, tak sabar nak layan diorg. huuu..pastu diorg kena mrh.. waaa.. ibu mana xsyg anak, tapi aku xkuat la.. huhu. time penat & sibuk diorglah jd mangsa.. :( kesian aisyah n adam.. kesian juga aisyah n iman.

kenapa kena berdiet tu? berat bdn naik ke? aku rs ko ok lagi la..
EdaManAli said…
a'aa kan Pah...aku pon xtau mcm mane nk handle perasaan aku. aku pon xkuat jgk...lg bile byk bnde yg ganggu PKran & serabutkn kpala...lg nk mrh kt ank2. Pah pya aisyah pon over active ke? tp adam kecik lg kn...bleh laa thn lg...
Aku nk b'usaha utk kurangkn mrh2 ank, aku akn cuba lbihkn sabar...jauh di sudut hati aku, aku pon xnk marah2 kt anak aku, kalau boleh langsung xnk, tp mustahil kn...harap2 Allah slalu permudahkan kite didik ank2 ke jalan Dia...Amin...

Popular Posts