Nafas baru...

Nafas baru ye, bkn nafas b'bau...

Hi peeps...
Lame xb'cerita dlm blog ni kn. dh lama b'sarang. Nafas baru...hmm...banner je baru. tu pon simple je. xde idea lg nk design. ade gangguan dr budak2. nanti insyaAllah akn touch up lg. saje je nk tukar, bg semangat skit kt blog ni utk teruskan hidup...

Perkembangan t'kini...
Aku skrg dh tukar position. dr IT Officer ke surirumah. xdaya dh nk keje. mase kt Micro dulu, rase mcm mkn gaji buta. kt GT(bukan nama sebenar) plak BZ smpai xde peluang nk sentuh keyboard PC sndiri. setelah kira-kira dibuat & dipersetujui oleh En. Noor Fadzli, maka aku pon tukar laa position. Now, here I am, 24 hours with the kids at our home. It's not that easy as you think...dulu lps pantang, dlm 2 bln usia ank2, diorg dh dihantar ke nursery. dr jam 8am ke 6pm diorg dijaga pengasuh. mcm2 ragam diorg pengasuh yg kene handle. blk umah aku cuma suap mkn, buat susu, tidokn, prepare kelengkapan diorg utk ke nursery esok hari. senang je. skrg ni...t'bayang mcm mane pengasuh jaga ank2 kt nursery yg b'mcm2 ragam & pe'el. kadang2 rase mcm nk histeria pon ade dgn karenah ank2. tp kene sabar laa, sbb tu ank2 sndiri jugak kn. bile aku tya mom aku, dia kate, ank2 dia(adikbradik aku) xde pon se-active Iman & Aisyah. My parent ade kt umah aku skrg, diorg pon pening tgk ank2 aku yg kadang2 out of control tuh...hohohoooo...

Syukur...
Aisyah & ayahnya & datuknya baru2 ni diserang oleh demam selsema batuk. viral fever tu, so bleh b'jangkit laa. virus telah disebarkan oleh adik aku. Ank buah aku yg twin tu pon dijangkiti jgak. Syukur sgt2 demam tu dh go away, sbb tiap kali dia menyerang, cecah 39 deg C jugak laa suhu badan Aisyah. cukup merisaukan. same thing happened to my husb & my father...skrg cuma tggl saki-baki hingus & batuk skit je...insyaAllah akan ilang 2-3 ari lg. mujarab jugak bg Aisyah telan madu...

OK, stop dulu stakat ni. nnt akan story lg. Iman ngn Aisyah tgh b'gumbira lg tuh. Ummi diorg je yg dh sangap...

-THE END-
"The Best is yet to be"

Comments

jie @ azie said…
Semoga terus berblogging ;)
Lps ni buat la entry lagi.. eda pindah rumah baru doh ker?
EdaManAli said…
not yet laa, jie...maybe end of this year. lmbt laa dop...
insyaAllah akn teruskn b'blogging...hehehe...tp xjnji tau...
Nurul Ulfa said…
ida...dah jadi housewife..bestnyee..jealous..bila agaknya ufa akan ada courage untuk quit...huhu..tiap kali nak quit asyik terfikir cukup duit tak nanti boleh ke ufa tukar lifestyle..ida rajin2 lah update...suka baca cerita ibu-ibu yang kerja di rumah ni...
EdaManAli said…
eda pn PK jgk ckup ke x duit...yelah, idup kt bndar, & bkn zmn dollu2 kn...so far bleh survive lg, uffa. eda pon ade PK utk buat s/thing yg bleh dtgkn income. sbb ummi eda xbg eda just duduk umah mcm dia dulu...skrg ni masih dlm nk sesuaikn diri ngn idup 24hours kt umah. pnt tp puas ati sbb ank2 mmg dpn mata je setiap saat. cuma nk wat keje umah je susah skit sbb ank2 duk b'lingkar keliling pinggang ummi dia ni...hohohoo...

OK je uffa jd ibu b'karier selagi ank2 masih t'jge. xpelaa...OK jgk gituh, ade duit poket sndiri. eda skrg tggu suami je bg income tiap2 bln...heheheh...

Popular Posts