Kembali Memandu

Sejak Isnin lps, aku start drive blk setelah sekian lameeeenye xdrive ke opis. En. Noor Fadzli yg sblm ni m'anta & m'jmput aku dr opis dh ade tugas lain. dia kene anta & jemput adik aku plak yg tgh blaja/practical kt s.alam(mcm skim latihan lpsn graduan tu, elaun RM1K sbln tau...kejenye blaja bnde2 yg dh reti...mcm bosan je, tp krn RM1K tu, adik aku pegi jgk...hehehee...) aku rela utk adikku t'syg...(jgn lupe share elaun mu itu, ye ude) En. Noor Fadzli lg ske anta adik aku tau, psl dkt je, dh tu dia msuk kul 9pg...b'lmbt2 laa mereke tiap2 pg. blk kul 5 plak tu...time blk keje, bg En. Noor Fadzli lg lmbt lg bagus, tp dh t'pakse sbb tu adik wifey. kene laa jgk kn...hehheee...maklumlaa, org keje freelance ni gitu laa. kebebasan masa tahap maksimum, & dia manage masa dia, bkn cam kite. masa yg manage kite...tp kene bijak laa, jgn plak nk b'mls2an je...

eh, nk cite psl drive pg ni ke opis. aku geram ngn 1 kete kncil dpn aku...POMPUAN yg bwk(nape laa pompuan ske m'cipta reputasi buruk dlm arena pemanduan???) time tu aku kt s.alam, lps Flextronics, dkt ngn traffic light ke Giant, TTDI Jaya tu. dlm keadaan yg kete penuh kiri & kanan, kire sesak laa...dia bleh bwk 40-60km/j!!!...aku follow je kt blkg smbil cucuk2 dia. psl i have no choice, kete kiri kanan penuh...& dpn dia lengang...sebatu jarak dia ngn kete dpn. byk laa kete lain amik peluang msuk lane kami tu.

agk2 wajar ke memandu dgn kelajuan tu, dlm keadaan kete yg penuh sesak tu? cuba PK...kalo pn nk "pandu cermat jiwa selamat" agk2 laa...xadil laa bg org lain. dlm keadaan sume nk rush ke opis, xke m'buatkn jiwa insan2 di blkg m'bara sehangat api!..jenis yg drive xpndang cermin blkg, sisi...xnotice pn org blkg duk cucuk2 dia. kalo pn kete tu dh mmg xde power nk speed, bwk laa kt lane paling kiri. lane tgh bkn utkmu OK! (kete aku pn kete lame gak!) xpon jgn drive on a peak hour cam td. anda nk g keje ke @ nk b'siar2? anda msuk keje kul bape aa? well aku msuk keje kul 8.30pg OK, dlm kpala duk PK nk smpai b4 the time & duk PK jgk kot parking kt opis penuh, kene park kt lua mcm smlm. sungguh merisaukn...aku ni pn bkn pro pn bwk kete, tp at least PKran aku msih lg rasional ketika memandu...dan tidak selfish jugeee...

aku sungguh menci memandu, menci..menci..menci OK! bleh wat muka aku b'kerut pg2 ari, kaki cramp, hati yg xhnti2 merungut...sume tu negative element tau...bleh wat umo jd pendek. yeke? teori sndiri bikin ni...hehheee...dlm keadaan terrafic yg makin t'sumbat, dlm keadaan aku yg xrela bgn sblm subuh utk ke opis aku duk PK2 apekah option utk aku in the future bile kediaman kami semakin jauh jaraknye ke opis....huhuhuuuu...xabis2 PK psl ni...

-THE END-

"The Best is yet to be"

Comments

Nurul Ulfa said…
sejak duduk kat ganu ni..mmg jadi tak suka sgt drive kat KL..huhu..keta banyak jalan sesak..org drive main belasah je suka potong line...kalau tiap2 hari macam tu bole buat diri ni dari darah rendah ke darah tinggi..huhu
p/s tapi pening jugak kerbau n kambing suka2 hati je lintas jalan tak pandang kiri n kanan..
EdaManAli said…
best x negeri tmph drh eda, uffa???
kmbing lmbu xpe, kite tau mmg xb'akal...

Popular Posts