Adakah Ia Sifat Semulajadi?

Satu sifat diri aku yg aku br discover/notice last week ialah, aku sbnrnye xsuke pegang baby a.k.a bdk kecik even ank aku sndiri. Aku mmg suke sgt bdk kecik & main2 ngn diorg, tp xsuke nk pegang2 & dukung2…Allah tu Maha Mengetahui, sbb sifat aku yg mcm ni lah Allah kurniakn aku ank yg xsuke sgt main2 sambil baring @ meniarap. Kalo baring @ meniarap pn skejap je. Pastu dia akn merengek mntak diangkat. I’m talking about Aisyah, Iman got no prob with this…Iman OK je dlm ape jua keadaan & kondisi…maka aku m’alami kesukaran laa dgn Aisyah sejak umo 2 bln lbh smpai umo 5 bln lbh, iaitu sehingga mase dia dh boleh didudukkn dlm walker…so, skrg Alhamdulillah, everything much better…Aisyah dh blaja main sndiri dlm walker & m’jelajah ke mana saje dia suke dlm umah kami. Tp skrg, full monitoring amat2 laa perlu dilakukan…

Sejak bile aku notice akn sifat aku ni? Sejak last weekend, bile ktorg g umah adik ipar aku a.k.a adik husb aku. Sesmpai je ktorg kt sane, Nisa, biras aku terus amik Aisyah & didukungnye. Ank dia sndiri dibiarkn. Pastu berebut plak ngn mak dia. Mak dia siap pakaikn kain batik utk gendong Aisyah, ala2 baby sling pouch tu. Tp aku, just tgk je Auni, ank buah husb aku tu. Tanpa ade perasaan nk pegang2 @ dukung2 dia. Aku just cuit2 pipi dia, panggil name dia, main2 ngn dia, tu je…lps tu aku flash back aku pya memory time aku ngn ank2 buah aku…mmg jrg sgt aku nk dukung2 diorg. Just main2, nyanyi2 nursing rhyme song…tu je. Huhuhuuuu…patut laa Aisyah xselesa tido dlm pelukn aku(dukung smbil dodoi). Rupenye sbb aku xpndai dukung bdk kecik dek sbb sifat aku ni...huhuhuuuu...sian laa aisyah sbb ummi dia mcm ni.

Lain plak ngn kakak aku k.ngah. dia mmg suke sgt pegang bdk kecik. dia pndai tidokn baby, suap mkn sbb tgn dia mmg tgn yg b'bakat jd pengasuh bdk2...hahahaaa...bkk nursery je laa k.ngah...


-THE END-

"The Best is yet to be"

Comments

ratu hatiku said…
haaa...sebab tula si aisyah tu asyik nak dokong je..sebab dia tahu mak dia xkeluarkan tenaga untuk dukung@pegang2 baby...hehehe!!!Aqil pulak tak suka didokong...kalo dokong dia akan berpusing 360 darjah nak turun..nak shopping pun susah skrg..huhuhu!!!
EdaManAli said…
itu bile dh bsr...aqil dh pndai pusing2...aisyah pn same skrg ni...xmo duk static je atas riba. sume bnde nk dicapainye...nmpk gayanye lg lasak drp abg dia...huhuhuuuu...tp I like my kids to be active...otak diorg akn b;jln je & try nk explore bnde br...
Agoogoo said…
same ler kite..klu ank org, takat tgk2 agah2 gtu jek..ank sdri bole la tahan tp still x brp jgk..hehhe..sibaik la si ayah rajin m'belai anak. pasrah je la bile anak lebih manja ngn bapak..huuhu..

Popular Posts