Perasaan ini...

Pg td abg aku yg sulung dh b'tolak blk ke kg setelah sebulan lbh stay ngn kami. ntah bila pulak abg aku tu nk dtg sni sbb dia dh decided utk b'hijrah ke kg. dlm t'gesa2 nk b'siap ke tmpt kerja sempat aku sediakn nasi putih & panaskn lauk yg suamiku beli smlm utk dia & suamiku mkn.

rase sayu & hiba plak dlm ati ni bile dia dh nk blk. perasaan yg same waktu ummi nk b'angkat blk ke kg setelah 2 bln m'jaga aku & ank2(perasaan yg ni lbh kuat lg). sayu & hiba memandangkn hospitality yg xseberapa kami sediakn utk dia sepjg b'ada di sini. mkn minum pn ala kadar saje, ape yg kami ada, itu lah yg kami hidangkan utk dia. itu lah juga ape yg kami nikmati di rumah kami. sayu & hiba juga kerana sedikit sebyk kami merasakn dia tlh m'jd sbhgian drp isi rumah kami. bermula mlm ini, iman xdpt lg kacau ayah long dia tdo mcm selalu. walaupn kami xbegitu mesra, sebagaimana aku ngn kakak2ku, tp perasaan ini tetap terasa, kerana dia abg aku, satu2nya abg yg aku ada dlm dunia ini. sayu & hiba juga di sebalik kisah2 dukanya. sayu & hiba kerana ini shj bantuan yg dpt aku hulurkan. sblm pergi kami b'salaman. "terima kasih tolong abg long", katenye. smpt jgk dia b'pesan pd aku, spya jgn selalu marah2 kt ank aku Iman yg lately suka sgt meragam & mengamuk tanpa sbb yg kami fahami...aku cuma mengangguk(bkn sengaja nk marah2, aku pn dlm proses mengawal baran aku, tp aku cuma manusia biasa, xlari dr sifat marah & xsabar). aku akn cuba ikuti nasihat dia...

Semoga Allah bantu abg long, murahkn rezeki dia utk isteri & ank2nya, mudahkn jln hidupnya, cekalkn hatinya, kuatkn semangatnya dan juga bhgiakn kami sekeluarga di dunia & di akhirat.

-THE END-

"The Best is yet to be"

Comments

Jie said…
Insyaallah... langit tidak selalu mendung

semoga mereka dilindungi Allah dan dipermudahkan segala urusan
.:nhalilah:. said…
salam..

anak awak iman pun suka ngamuk tanpa sebab?? ermm.. anak saya zahirul pun camtu gak.. nape ek??

anak saya tu dah 1 yr 9 mths.. mmg tak pandai cakap.. cuma blh cakap mama.. papa.. nak.. bik.. selebihnyer bhs jerman.. tagalong.. siam.. (masalah betul..)

baby hakimi pulak baru 2 mths++

salam kenal..
EdaManAli said…
sy tau ade sesuatu yg dia nk @ xpuas ati. tp xbleh nk bace ape dia...& xreti jgk nk handle. akn end up ngn mrh2 laa...cabaran jd ibu...
Ibu Aizara said…
Cam tu lah dugaannya.... Abg long lain dugaan dia, ya lain dugaan dia... Kak ngah ada sms kat abg long to inform him that we'll always support him no matter what and we always love him... I hope u agree with me....
EdaManAli said…
selagi mampu...
Idama said…
ye..kami agree with you sis...

Popular Posts