Last weekend

Last weekend sungguh memenatkn, sungguh pressure, sungguh sakit2 badan...kaki iman still b'bungkus, so...selagi dia xleh jln, mmg akn penat laa ktorg. plus dia plak meragam je lately...asyik nk b'dukung...especially ngn ayah dia. tp malangnye ayah dia cpt bosan + mls melayan karenah dia. asyik2 merungut2 je, 1 bnde yg bile aku dgr, aku rase bingit then ati p'lahan2 jd panas & akn end up with AMUKAN drp aku!!! psl aku dh xleh nk layan iman sgt, keadaan aku yg jd p'halang. tp selalunye aku paksa diri aku utk iman.

iman bkn stakat meragam je, mlm2 asyik ngamuk...tido dia mcm t'ganggu skit...dh laa nk lelapkn mata tu bkn main susah. smpai kul 1-2 pg pon masih nk main. aku kene laa tunggu dia smpai dia lena...effectnye, aku yg xckup tdo. pastu akhir2 ni dia xnk minum susu & mkn...wat susu pstu buang, sbb dia xminum. aku risau kaki dia lmbt baik kang, psl sumber kalsium utk tulang = susu. so, aku t'paksa cri sumber lain, selain drp susu dia tu, mcm yogurt ke...(yg ni mmg dia ske), beli susu dlm kotak yg ade perisa tu ke...(yg ni minum plak)...dll. nk mkn pya laa susah, dia tutup mulut rapat2, mmg sebijik nasik pon xleh msuk. kalo dh lapa sgt, aku suap laa Nestum, cam mase dia kecik2 dulu...aku xnk dia lapa, bile lapa dia akn meragam lg...hiii...

bile weekend aku ske g umah kakak2 aku. b'mlm kt sane. ktorg lepak ramai2...maklumlaa umah ktorg not far from each other. iman, aku peratikn bile g umah org dia akn jd xbest mcm kt umah sndiri, xhappy sgt, agaknye sbb dia tension tgk cousins sume main lari sane sni...dia just duduk je. nk join skali xdpt laa...tu yg asyik nk b'dukung je. mlm2 kalo meragam xberenti2, aku t'paksa kemas brg2, ajk En. Noor Fadzli blk. xkire laa kul bape pon. aku xske kaco org lain tdo bile dgr suara nangis ank aku...rase cam m'ganggu k'tnteraman awam plak, w/pn diorg xpnh merungut @ komplen...bile wat blk umah ank aku terus dpt tdo. weekend br2 ni, ank aku meragam agknye sbb dia sakit perut, 1 ari xberak. esknye, nangis2 nk berak sbb smbelit...mmg mewarisi ummi dia laa...tp lps perut dh lega dia still refuse to eat & have his milk...mmm...tu yg buatkn aku tension. tp OK laa, sbb nmpk laa dia ceria skit...

esk aku akn bwk dia g spital lg. 2nd appointment ngn doctor. arap2 kaki dia dh fully recovered. bleh bkak simen tu, bleh main mcm biase...aku rindu nk tgk dia jln blk...tp bile kaki dia dh OK, maknanye ummi & abh aku akn blk kg, iman pon akn ikut diorg blk kg. aku plan nk anta dia blk duk ngn nenek dia, setelah k'percayaan aku t'hadap org lain utk jge dia dh ilang + kaki dia br baik, still perlukn p'jgaan rapi. aku cuma percaya yg ummi aku je bleh jge dia s'baik mungkin. lgpn aku PK, kalo dia duk ngn aku sblm aku b'salin, sape plak nk jge dia time aku kt labour room nnt? canner plak aku nk bwk bby br blk kg utk pantang, bile iman ade skali...sape nk pegang dia dlm kete? ni cuma temporary je, aku akn blk kg jgk utk pantang nnt, & kami akn blk ke sni same2 bile cuti pantang aku dh abis...arap2 aku dpt thn rindu kt dia, sbb kami xpnh lg b'pisah...hish...byk bnde jd, yg m'ubah plan aku sblm bnde2 ni jd, yg menyebabkn sumenye xrun smoothly...itulah, kite cuma merancang, Allah jua yg menentukan...

- THE END -

Comments

Popular Posts