1st appointment

smlm kami bwk Iman g jmpe doktor lg. kul 8 lbh pg kami dh kua. konon tkut ramai org, lame plak menunggu. kt appointment letter tu kul 9 pg. kami ikut laa time tu. rupenye dh ramai org menunggu kt klinik pakar orthopedik tu...kami pn ikut turn laa. dr kul 9 lbh skit smpai kul 11 lbh br turn kami smpai. nasib baik bwk bekal nasik goreng yum yum ummi, bleh alas perut...lame tu menunggu, Iman smpai t'tido lps puas merengek...maklumlaa, goverment hosp.

smpai klinik tu, nurse b'tugas srh kami g bilik p'imejan...nk kene x-ray daa...hya tu je cara doktor nk tgk progress tulang kaki Iman. meraung lg Iman kt bilik x-ray. ayah dia yg bwk dia msuk. aku xleh laa, psl pregnant. sorry Iman, ummi xdpt temankn Iman kt situ.

kul 11 lbh, no. kami dipanggil. dgn susah pyhnye aku dukung Iman yg tgh lena tido kt dlm pangkuan aku. bile smpai dpn bilik tu, doktor tu say sorry kt ktorg, psl silap pnggil no. sepatutnye no sblm kami. dgn hampa, kami duduk. s few minutes later, sorang doktor kua dr blk dia panggil no. kami...turn kami dh ni. doktor yg kami jmpe tu, doktor India. baik doktornye, peramah...pndai amik ati ank aku. xde laa Iman nk nangis, sbb Iman ni xleh jmpe muka2 yg dia xfamiliar, nnt dia takut, pstu mula laa menangis...doktor kate within 1 week tu xbyk perubahan yg dpt kami tgk, cause it's too early. tp bile tgk imej x-ray dia nmpk laa retak tu dh kurang skit clear nye b'bnding a week ago. doktor check simen kt kaki Iman. doktor kate dh xelok...bhg yg cover tapak kaki ngn lutut dh lmbut. mau nye x, Iman ni kaki b'bungkus pn still lg lasak. simen tu xbleh m'halang p'gerakn dia, cuma m'hadkn je. skit2 nk diri, xdpt diri dia merangkak. so, doktor srh tukar simen br. kali ni kami mntk yg fiber pya. doktor tu approve je ape yg kami request. ringan skit, xde laa beban sgt bg ibu mengandung mcm aku ni nk dukung dia nnt. nxt 2 week will be our 2nd appointment. arap2 time tu Iman dh OK.

bile g bilik plaster, bdk2 yg in-charge plak xde. ade ke g tapau nasik...so, kami tunggu lg. nasib xlame sgt. bile sume dh ade, mula laa keje2 nk potong simen tu...meraung lg ank aku...kali ni smpai t'esak2...sbb tkut ngn mesin pemotong simen tu. simen tu agk susah nk bkk psl air dh msuk dlm tu, lmbap skit. mkn mase gak laa nk bkk. bile bkk, mmpphh...xthn bau kaki Iman yg dh seminggu t'perap dlm simen tu. tu psl laa Iman gatal2. poor my little boy. lps tu Iman dipasangkn plak ngn fiber tu. tp fiber tu cam tajam2 skit laa. bleh luka kalo xkene cara. ringan mmg ringan...

blk umah br perasan fiber tu diorg psg cam ketat skit kt bhg paha...mcm sakit je bile tgk Iman nk gerak...tp dia xde plak nangis. bile mlm, dia mula lg...smlm kul 1 dia t'jge...ayah dia buat susu. dia minum...tp lps tu dia start nangis & mengamuk. aku pn xtau nape dia nangis...sakit ke, gatal ke...nk kate gatal xde plak dia garu2 kaki dia...tp dia asyik nk dukung ngn aku je...dh 2 mlm mcm tu. dlm k'payahan tu aku dukung jgk. skali skala ayah dia dukung dia plak. maybe kesian tgk aku yg sarat ni dukung bdk 11 kg +-...xdiam jgk dia, ayah dia dukung dia bwk ke lua, nk plak dia tdo ngn nenek kt lua...kami pn b'alih tmpt tdo ke lua jgk. smpai pg Iman tdo, Alhamdulillah...

tp sbnrnye susah nk hadapi sume ni, xsemudah m'ceritakn nye dlm blog & xsemudah korang m'bace nye dlm blog aku nih...susah ke, payah ke...kene gak hadapi...xsabar nk tggu mase b'lalu pegi...aku btol2 perlukn mase, mase utk rehatkn bdn, rilek kn otak aku yg kusut ni...

Iman ngn 'pembungkus' fibernye...sabar ye Iman, sabar mcm Ummi ni...insyaAllah Iman sihat, Allah mesti bantu kite, Iman...

-THE END-

Comments

Popular Posts