Marhaban Ya Ramadhan

"Alhamdulillah, Allah masih lg m'beri keizinan kpd kte utk b'temu lg dgn Ramadhan pd thn ini. Bln yg paling mulia, di antara seluruh bln, yg penuh hikmah, penuh barakah & penuh rahmah. Aku bermohon kpd Allah agr aku diberi kekuatan utk meneruskan ibadat puasaku dlm keadaan b'bdn dua ni seperti mana semasa aku dlm keadaan biasa, malah diharapkan lebih baik dr amalan Ramadhanku yg lalu...Amin..."

T'ingt puasa masa kecik2 dulu2. aku start blaja puasa mase umo 6 thn, byk yg tggl drp yg puasa. tp ade ari2 yg penuh 1 ari. darjah 1 aku tggl 1 ari, sbb dahaga sgt...jap2 g mndi, jap2 g mndi lg. last2 nenek aku kate kt mak aku, "bg laa dia b'bukak, kesian dh xlrt tu"...ape lg, aku pn mkn laa...heheh...moncong mak aku pjg sedepa...dia mmg pntang kalo ank nk b'bukak ni, bkn kejam, tp dia rase syg, psl time tu mmg dh kul 6 ptg...dh dkt ngn time b'bukak...the next year aku b'jaya puasa penuh smpai laa baligh...tu laa puasa zaman kanak2...

thn ni p'siapn raya utk aku & family dh 90% done. awl2 dh start shopping, xnk sibuk2kn diri sgt bln2 puasa ni. tkut aku xlrt, kang ade je bukak puasa free2...bju En. Noor Fadzli ade lg blom beli ngn bju adik2...mmm...sibuk2 wat p'siapn raya ni, p'siapn puasa xbuat ke? raya lmbt lg...tu laa, ape laa aku ni...thn ni aku b'hajat nk bykkn recite A-Quran. arap2 ade mase, Iman xkaco & aku xpnt + mengntuk. time mlm2 je nk buat pn. xde time lain...arap2 xsmput laa nk bace Quran sbb time mengndung ni aku cam smput skit bile bace Quran. mlm jumaat bace Yasiin pn t'mengah2. tp xpe, nk b'amal bia seribu daya...mcm tu Allah lg suke. tgk usaha hambaNya yg b'susah payah nk kejar pahala. ekceli xsusah mane pn...

"Semoga di bln yg mulia ini, Allah beri keberkatan kpd kami sekeluarga, Allah makbulkan impian kami, Allah p'mudahkan p'jlnn hidup kami, Allah ampuni segala dosa kami, Allah beri kebahagian kpd kami..."

SELAMAT MENJALANI IBADAT PUASA KPD SELURUH MUSLIMIN & MUSLIMAT

-THE END-

Comments

Popular Posts