Esok 'Eidul Adha...Selamat Berkorban

Lengang skit opis ari ni. K.Fida, FieFie, Ira, Ain sume xde...dh cuti. Ina pn half day. HOD pn cuti...tinggal laa aku sorang2 kt R&D ni, Admi mcm biase wat keje kt bwh. Nk lunch ngn sape nih? Arap2 En. Noor Fadzli dtg, bleh lunch sesame.
Esk Raya 'Eidul Adha...sedihnye xdpt blk kg. ni kali ke-2 xblk kg...xpe laa, jnji raya puasa blk kg aku. Mlm ni aku plan nk msk skit utk celebrate Raya esk, msk utk suami. As a muslim & muslimah kite kn dituntut meraikan hari kebesaran kite...bgn awl pg, mndi sunat raya, bertakbir, pakai cantik2 @ wangi2, g solat sunat raya, sediakan juadah2 yg spesel skit drp ari2 biase, umh kene cantik skit nk rai tetamu(heheh...kalo ade yg dtg laa...), etc. Kalo bkn kite yg buat sume tu, sape lg...
So, ape nk msk ni...menu biase je actually...nasik minyak, kari ayam, ayam msk merah, nasi impit(instant), rendang daging...sume bhn2 nk msk ni En. Noor Fadzli dh beli. Now my job to make it happen & done! Dlm keadaan serba kekurangn(perkakasan dapur yg xbrape lengkap) I'll try my best to cook all the menu. Bkn penah msk sendiri sume nih, biasenye tolong ummi je msk...tolong kacau...heheh...
Actually aku nk create suasana Raya dlm family aku. Aku nk ank aku dpt rase smbutan raya, nk train dia spy dia ade feel nk smbut hari kebesaran kite, aku nk ank aku m'beratkn hal2 mcm ni, hal2 agama...sbb xnk dia ikut cth dpn mata...
Harap2 sume nye t'laksana, done & semoga mskn aku delicious utk family ku...ikuti next post utk mengetahhui samada masakan aku jd ke x...heheh...

'SELAMAT 'EIDUL ADHA utk sume muslimin & muslimat'
-THE END-

Comments

Popular Posts